Ride for Hettie Italie 2013

Op 7 juni 2013 start ik samen met 40 (internationale) Allianz-collega's voor de fietstocht in Italie van Milaan naar Rome. In totaal zullen we een afstand afleggen van 1000 kilometer. Ik vind dit een geweldige uitdaging die ik graag aan wil gaan.

Zoals velen van jullie weten is mijn vrouw Hettie helaas ongeneeslijk ziek. Zij heeft uitgezaaide borstkanker in haar lever en is onder behandeling in het Daniel de Hoed ziekenhuis in Rotterdam. Deze ziekte heeft enorm veel impact op Hettie, op ons samen en de wijze waarop wij samen met onze kinderen Daphne en Mark in het leven staan.

De kanker is inmiddels een ongewenste "rode draad" in ons dagelijks bestaan en is helaas niet meer weg te denken uit ons denken! Je hebt geen keuze.

Je voelt je als partner heel erg betrokken, maar aan de andere kant sta je aan de zijlijn en voel je je vaak heel onmachtig. Ik heb mij de afgelopen jaren vele malen hulpeloos gevoeld. Wat zou ik graag willen dat die kanker er niet zou zijn. Dat we het zouden kunnen stoppen.  Je hebt geen grip op de kanker en je bent afhankelijk van de grillen van een paar ongewenste lichaamscellen. Dat voelt oneerlijk, maar is wel de realiteit. Ik wil dat gevoel van onmacht omzetten in kracht. De energie die daarvoor nodig is, vind ik in het racefietsen en spinning. Het racefietsen is naast spinning, voor mij aan de ene kant een geweldige manier om mijn energie in kwijt te kunnen, te ontladen, na te denken, te genieten en vooral veel (af) te zien! En daarnaast staat het racefietsen voor mij symbool voor het juist weer opladen van positieve energie in deze zware tijden. In 2011 beklom ik met een aantal vrienden/familieleden de Mont Ventoux  in Zuid-Frankrijk. Het bereiken van de top was erg zwaar , maar bovenaan de stop stonden Hettie en de kinderen. Opgeven is dan geen optie! Dit jaar ga ik voor een nieuwe uitdaging. Op 7 juni vertrek ik samen met 40 Allianz-collega's uit meerdere (Europese) landen voor een fietstocht van Milaan naar Rome. Dwars door de Appenijnen en het prachtige Toscane. Geen hooggebergte, maar zeer veel heuvels en mooie vergezichten. Op vrijdag 14 juni 2013 zullen wij dan in Rome arriveren. Wij worden onderweg ondersteund door een heel team van begeleiders. Een oud professioneel wielrenner fietst met ons mee, er zijn  3 volgwagens voor onze bagage en technici reizen mee voor het onderhoud van de fietsen. Dit alles geeft een veilig gevoel

Hoewel ik deze tocht voor mijzelf fiets, wil ik deze tocht graag opdragen aan Hettie. Het vereist doorzettingsvermogen, kracht, energie, levenslust om zo in het leven staan zoals Hettie doet. Ondanks de slechte prognoses en de ups and downs blijft zij even levenslustig naar mij , de kinderen en anderen toe. Ze maakt er echt wat van. Dat verdient grote bewondering!

Ik wil dan ook graag doen wat binnen mijn vermogen ligt om mijn steentje bij te dragen en wil, door middel van sponsoring van mijn fietstocht door Italie, het Koninklijk Wilhelminafonds (KWF) financieel ondersteunen. Ik heb een aparte rekening geopend bij de ING rek. nr 680251022, tnv AC Plomp. Als je mij wilt sponsoren en daarmee het KWF wilt ondersteunen, dan kun je je donatie hier rechtstreeks naartoe overmaken. Ik zal regelmatig een update geven over de hoogte van het bedrag zodat iedereen weet hoeveel er al voor het KWF is binnengehaald. Je bepaalt zelf hoe je helpt: je kunt mij per kilometer sponsoren, voor een deel van de tocht of voor de hele tocht. Iedere eurocent is welkom en telt mee voor dit belangrijke doel. Al het binnengekomen geld zal rechtstreeks worden doorgestort op de site www.ridefortheroses.nl. De volgende Ride for the Roses fietstocht ga ik ook weer meefietsen. Dit jaarlijkse evenement vindt in 2013 plaats op 8 september in Ede en al het geld is dan voor het KWF.

Hettie is helaas ongeneeslijk ziek, maar het is van levensbelang dat het onderzoek naar goede medicijnen en behandelingen doorgaat en liefst nog wordt versneld.

Ik ga voor de ride for Hettie Italie 2013! Mag ik je uitnodigen om mij te sponsoren voor het verzamelen van zoveel mogelijk geld?